Износени амортисьори: кога е подходящият момент да ги смените?

Неравности по пътищата, дупки, сол по пътищата, заледени пътища - всичко това затруднява автомобила ви през зимата. Но най-много страдат амортисьорите, които са от съществено значение за безопасното шофиране. По-вероятно е да забележите износени амортисьори в автомобила на приятел, отколкото в своя собствен. Това е така, защото, карайки редовно автомобила си, вие ще свикнете с допълнителните вибрации. Но кога е най-подходящият момент да смените амортисьорите си? Защо е важно да смените износените амортисьори възможно най-скоро? Разберете това в днешния професионален съвет.

ИЗНОСЕНИ АМОРТИСЬОРИ - ТИХИЯТ УБИЕЦ

Повечето шофьори ce занимавaт cъc смянa на гумитe, смяната на маслото или естетиката на автомобила при посещение на автосервизa. Те обаче забравят за износените амортисьори, които са сериозен проблем. Повредите им влияят върху комфорта на шофиране, намаляват безопасността на движението и ефективността на ABS и ESP. Освен това те водят до сериозни повреди на автомобила и неговите части - особено на спирачките и гумите.

Функции на амортисьора:

- абсорбиране на удари

- скъсяване на спирачния път

- намаляване на наклона на автомобила

- подобряване на комфорта и удобството при шофиране

- повишаване на безопасността при шофиране

КОГА Е НЕОБХОДИМА СМЯНА НА АМОРТИСЬОРА?

Както беше споменато по-горе, повечето водачи изобщо не забелязват износването на амортисьорите или го забелязват едва когато е твърде късно.

Съвет:

Амортисьорите трябва да се проверяват след 80 000 км и на всеки 20 000 км след това.

Как да разберете дали амортисьорите трябва да се сменят? Следните случаи са предупредителен знак:

- приплъзване на колелото при ускорение

- маслени петна в резултат на повреда на NCT/MOT

- необичайни шумове (тъп звук в гумите, почукване, пукане или скърцане).

- по-дълъг спирачен път

- проблем при завиване в остри завои

- повишени вибрации на волана

- корозия по опорите на амортисьора или буталния прът

Смяна на амортисьори - как се прави?

Преди да се замислите за подмяна на собствените си амортисьори, трябва да знаете следното:

Необходимо е да се заменят всички амортисьори или по двойки (два предни или два задни амортисьора). Никога не сменяйте само един амортисьор.

  1. Поставете автомобила на равна повърхност и застопорете колелата, за да ги предпазите от движение.
  2. С помощта на крик повдигнете оста и свалете колелото.
  3. Разглобете цялата стойка McPherson - отвийте стабилизиращата щанга и кормилния прът. Най-добре е първо да отвиете долните фиксиращи болтове към главината на колелото. След като те са разхлабени, вземете горните болтове, които държат колоната в гнездото.
  4. След като извадите самата колона, следващата стъпка е да смените амортисьора - необходим ви е издърпвач на пружини, който поставяте и натискате равномерно от двете страни.
  5. След като пружината е здраво притисната в прибиращите устройства, можете да отвиете горната гайка, която държи пружината, и да я свалите от самия амортисьор.
  6. Поставете пружината върху новия амортисьор и завийте всичко.
  7. След като пружината е монтирана на новия амортисьор, застопорете я на място и бавно и постепенно разхлабете прибиращите устройства.

Ако не сте сигурни дали можете да смените амортисьорите сами в домашни условия, не опитвайте!

Съвет:

След подмяна на амортисьора препоръчваме да проверите баланса на колелата.

Във FOXIGY ще намерите надеждни изтеглящи пружини, повдигачи и инструменти, необходими при подмяната на амортисьори.